Nordens største Digital Commerce-hus har store ambitioner

Columbus
Columbus er allerede Nordens største Digital Commerce-specialist – og koncernens danske afdeling har langt større ambitioner end blot at bygge flotte onlineshops for virksomheder med vækstplaner.
Indhold fra partner

Ekspert: Sæt jeres data i system

Digital Vækst
Mindre virksomheder har ofte færre datapunkter og enklere forretningsprocesser, og kan derfor relativt hurtigt komme i gang. Derfor kan de også hurtigt se en forretningsgevinst ved BI. Start-ups og mindre vækstvirksomheder er derfor ofte dem, der i høj grad kan få glæde af få sat deres data i system og bruge disse på tværs af virksomheden.

Sådan kommer I i gang med at bruge jeres data

Digital Vækst
Det kan virke som en uoverskuelig sag at komme i gang med at bruge Business Intelligence (BI) i virksomheden. Men især for mindre virksomheder, kan det være lettere, end de tror. Og gevinsten kan komme hurtigt.

Den datadrevne forretningsmodel er et nøgleværktøj til bedre forretning

Digital Vækst
Data er guld værd. Eller rettere sagt - data kan være guld værd. I et samfund hvor det hele tiden gælder om at være foran konkurrenterne, er den datadrevne forretningsstrategi nemlig et helt essentielt værktøj for virksomhederne. Forudsætningen for succes er imidlertid, at data rent faktisk giver et retvisende billede af virksomhedens aktuelle position på markedet. Hvis ikke risikerer ledelsen ganske enkelt at træffe de forkerte beslutninger.

Viden er penge

Digital Vækst
Tid er penge og viden er magt. De to velkendte mundhelder fortsat gældende, men i dagens retail-verden er de smeltet sammen, for realiteten er at viden nu er penge. Data er den ny valuta, og den er i høj kurs. Men data udgør først en ægte værdi, når den kan udvindes og skabe indsigt og netop dét hjælper exMon og FortyTwo til at sikre.
Indhold fra partner

Vigtigere end nogensinde at kunne reagere hurtigt i detailbranchen

Columbus
Corona-pandemien betyder at den digitale transformation indenfor retail er endnu vigtigere end nogensinde før. Fremtiden er usikker for detailbranchen, det kræver omstillingsparathed, og det kan skyen hjælpe med til.

Corona accelererer omsætningen via E-commerce og synliggør industriens enorme, uforløste potentiale

Retail
I denne tid, hvor corona fører ændrede forbrugsmønstre med sig, står det mere klart end nogensinde, hvilke virksomheder, der har mindset, lederskab og supply chain til at imødekomme de handlendes ændrede behov, og hvilke virksomheder, der fortsat tænker i ejerskab frem for partnerskab og derfor er på direkte kurs mod at måtte dreje nøglen om, hvis de ikke får sadlet om og giver forbrugerne det, de vil have.

Webinar: Adfærdsændring af mennesker i datadrevne organisationer

Digitalisering
I dette webinar vil vi belyse People. Hvordan kan du ændre adfærd hos dine kunder og hos dine medarbejdere på arbejdspladsen, så alle arbejder datadrevet og trives med det, så I ikke risikerer at fejle i morgendagens konkurrence.

Ny uddannelse skal hjælpe netbutikker med at klare sig bedre

Retail
Fås kun i Aarhus: Helt ny efteruddannelse i e-handel vil gøre små og mellemstore netbutikker til digitale ­frontrunners, og det har branchen brug for, mener Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).

Omnichannel - med ­forbrugeren i centrum

Retail
De fysiske butikker står stadig for langt hovedparten af danskernes vareforbrug, men de seneste års vækst i e-handlen har ændret forbrugernes indkøbsmønstre markant og givet dem nye forventninger til detailhandlen.

2018 blev nyt rekordår for e-handel – og det fortsætter

Retail
De danske forbrugere havde travlt på nettet i 2018. Hele 197 millioner gange puttede de varer i de digitale kurve. De mange køb fik det samlede danske online-forbrug til at lande på 129,3 mia. kr.

E-handel version 2.0 - gave eller trussel?

Retail
Med Amazon Prime, trykknapper og gratis returfragt er e-handel ved at revolutionere sig selv. Men det kan blive barskt for både de traditionelle og e-butikkerne, siger eksperter.

Et spørgsmål om overlevelse

Retail
Det danske detailmarked står i en brydningstid. Danske forbrugere handler i højere grad online og den daglige ­handel rykker mod større byer og shopping centre samtidig med at flere kæder må lukke butikker eller dreje nøglen helt om.

Detailhandlen ­­indstiller sig på forbrugernes­ digitale vaner

Retail
Den fysiske butik er presset fra e-handlen. Man behøver blot at kaste et blik rundt på de tomme butikslokaler i mange byer, for at konstatere, at handelsmønstrene er ved at ændre sig.

e-Boks går til kamp mod manglende betalinger

Retail
Det kan ikke undgås, at nogle kunder ikke betaler deres faktura til tiden. Det kan skade virksomhedernes likviditet og forholdet til kunderne. En ny service fra e-Boks skal gøre det nemmere for forbrugerne at betale deres faktura.