Sponsoreret af Columbus

Evnen til at tilpasse sig, er evnen til at overleve. Foto: Columbus Danmark

Vigtigere end nogensinde at kunne reagere hurtigt i detailbranchen

Corona-pandemien betyder at den digitale transformation indenfor retail er endnu vigtigere end nogensinde før. Fremtiden er usikker for detailbranchen, det kræver omstillingsparathed, og det kan skyen hjælpe med til.

 

Digitaliseringen af retail har længe stået på, men det har for nogle været svært at komme i gang. De har afholdt sig fra at etablere webshops af den simple grund, at de var nervøse for at kannibalisere salget i de fysiske butikker.

Det har dog vist sig, at mange kunder foretrækker detailhandlere, der har en god og solid online-tilstedeværelse, og i disse tider, hvor Corona-pandemien i høj grad sender store dele af handel online, kan det for mange butikker være liv eller død at etablere sig online.

Heldigvis reagerede branchen hurtigt i starten af Corona-krisen, og tog nærmest syvmileskridt i forbindelse med at etablere sig med online-tilstedeværelse. Men ikke alle it-systemer fungerer lige godt sammen. Systemer der er udviklet til at fungere i fysiske butikker, er ikke alle lige velegnede til at køre en forretning, der både har en fysiske og online tilstedeværelse.

Samtidig kan omkostningsniveauet være højt, og det kan være svært at få etableret en god service på begge kanaler.

Men ved at rykke ERP-systemet i skyen er der hjælp at hente. Der er nemlig seks rigtige gode grunde til at vælge et forretningssystem i skyen, og det har vi her hos Columbus skrevet en e-bog om, og den kan du hente her:

Gratis E-bog: Lad skyen styrke din detailforretning.

E-bogen beskriver blandt andet hvad skyen er, og giver dig seks gode grunde til at vælge et cloudbaseret forretningssystem, og kommer også med seks succeskriterier der er afgørende for din rejse ud i skyen.

 

Samme oplevelse online og offline

Jo bedre du kan styrke din fysiske forretning digitalt, jo mere fleksibel kan du være under en krise som vi har i øjeblikket. Her har vi blandt andet set, hvordan butikker der hurtigt kunne omstille sig på grund af cloudbaserede ERP-systemer klarer sig rigtig godt.

Samtidig har vi også set, hvordan fysiske butikker har måttet lukke i kortere eller længere perioder, og der handler det om hurtigt at kunne lukke op online.

Men samtidig er det vigtigt at huske på, at bare fordi online går stærkt, og at det, i øjeblikket, er vigtigt at være repræsenteret online, så betyder det ikke at de fysiske butikker er døde. Specielt den yngre generation kan nemlig godt lide at gå i butikker.

Det handler dog om at kunne give den samme oplevelse i en fysisk butik, som kunden oplever online. Det vil sige at online- og offline systemer skal kunne snakke sammen, så kundeloyaliteten på den måde kan styrkes.

Hvis den balancegang kan rammes, så rammer butikkerne noget som kunderne søger.

Vores e-bog beskriver, hvordan skyen kan styrke din detailforretning, og svarer på spørgsmål som mange går og tumler med; som f.eks. hvordan man skaffer sig indsigt og driver salg på tværs af kanaler, hvordan man styrker butikspersonalet og hvordan det bliver let at udvikle og tilpasse forretningen uden at skulle bruge for mange ressourcer eller besværlige ressourcer.

Gratis E-bog: Lad skyen styrke din detailforretning.

 

Tags: , , ,
Om Columbus

Columbus er en global IT services- og konsulent virksomhed med mere end 2.000 medarbejdere på verdensplan. Vi tilbyder en omfattende portefølje af egne ogpartnerbaserede løsninger og branchens måske bedste konsulenter, specialister og projektledere. Vi er kendt for at besidde dyb branche-, forretnings- og processforståelse

kombineret med stor viden om de nyeste digitale teknologier og løsninger. Vi er eksperter i at designe, udvikle, implementere, opgradere, vedligeholde og drifte

forretningskritiske applikationer, der sikrer din virksomheds succes. Vores konsulenter har erfaring fra og med mange forskellige brancher og funktioner. De har bevist deres

evne til solid værdiskabelse gennem de sidste 30 år i mere end 8.000 projekter for mere end 5.000 kunder globalt.

 

Kontakt os her for at høre mere:

Kontakt.dk@columbusglobal.com
www.columbusglobal.dk

Tilbage til Columbus Tilbage til Digitalisering Tilbage til Retail