Sponseret af Bisnode

Sådan skaber du en nemmere og bedre købsoplevelse på nettet med en dataintegration

Fra butik til online – på ingen tid. Corona-krisen stiller nye krav til virksomheder om at styre kunderne. ”De, der formår at ændre sig hurtigst og tør arbejde datadrevet, har de bedste forudsætninger for at få succes,” siger Jenny Hellberg, Product Manager hos den Europæiske data- & analysevirksomhed Bisnode.

Skab en bedre online købsoplevelse for dine kunder

I de seneste år er en stigende del af handelen kommet på nettet. Corona-krisen, som påvirker det meste af verden, har givet online shopping endnu et løft.

I en situation som denne er det ekstremt vigtigt, at du har styr på dine kunder. Vi ser, at mange mennesker arbejder proaktivt på en smart måde, og de markedsføringsafdelinger, der er på forkant, er omhyggelige med at benytte deres ressourcer optimalt. De arbejder datadrevet for at nå ud til de rette kunder med relevante tilbud, hvilket betyder, at kunden vælger dem over konkurrencen,” siger Jenny Hellberg.

Tre vigtige punkter

Bisnode hjælper bl.a. andre virksomheder med at vælge de rigtige typer tjenester og produkter, der passer til deres forretning. Her er deres 3 bedste tips til, hvordan data og det rette datagrundlag kan hjælpe din virksomhed med at skabe en forbedret online købsproces:

1) Arbejd proaktivt
Frem for alt handler det om at tilbyde kunderne den rigtige form for tilbud. En person, der bor i lejlighed, skal ikke have tilbud og nyhedsbreve om græsslåmaskiner, for eksempel. Med smart data undgår man sådanne fejl.

2) Opdatér kundedatabasen
På et år ændres ca. 20 procent af alle oplysninger i et kunderegister. Lad os sige, at du har 250.000 medlemmer i din kundeklub, så er der altså 50.000 ændringer i din kundedatabase hvert år. Det kan være alt fra navn, adresse, e-mail og tlf. nr. Hvis du ikke har en automatisk dataindsamling, bliver det næsten umuligt at håndtere den slags.

3) Gør det let for dine kunder og besøgende
Det er ofte tidskrævende og frustrerende for kunderne at udfylde alle felter, når de køber online. Men, hvis du har din e-handel knyttet til en pålidelig datakilde som Bisnode, behøver du f.eks. kun at udfylde cpr-nummer. Det bliver nemmere for kunden at handle, men også sikrere for dig som leverandør, da du kan kontrollere, at kunden er reel. Du får færre returneringer og undgår forkerte kontaktoplysninger på kunden. Det medfører, at du altid har nøjagtige og fuldstændige data.

“Afgørende at ramme rigtigt”

Trods de nuværende omstændigheder, som har sat ekstra fokus på onlinehandel, kunderejser og datastyring, advarer Bisnode mod at ignorere spørgsmålet om datadrevet arbejde i fremtiden.

“Du må ikke tænke for kortsigtet og ignorere de datadrevne muligheder. Gør du ikke noget nu, kan du ikke forvente de samme resultater i fremtiden,” siger hun og tilføjer:

“I fremtiden vil det være endnu vigtigere at arbejde datadrevet. Konkurrencen er skrap, og hvis du ikke er relevant for kunderne, bliver det vanskeligt at fastholde dem og vinde markedsandele. Derfor er det afgørende at ramme rigtigt i din kommunikation, så du altid er “top of mind”, når kunden skal foretage sit køb.

 

Læs også: Lad data gøre arbejdet – Sådan finder du nye leads under Corona-krisen

Skab en bedre online købsoplevelse for dine kunder

  • Bisnode Consumer Intelligence (BCI) holder kundedata opdaterede og nøjagtige i alle dine forretningssystemer.
  • Systemet bruger et unikt bruger-id, der matcher og opdaterer brugerdata via et skræddersyet API.
  • Giver dig mulighed for at identificere kundernes behov og skræddersy købsprocessen til hvert segment.
  • Integrationen giver dig adgang til omfattede forbrugerdata for europæiske markeder, såsom Danmark, Sverige, Norge, Finland, Belgien og Tyskland.

 

Læs mere om Bisnode Consumer Intelligence her

Tilbage til Digitalisering