“Fremtiden handler lige så meget om empati, som om kunstig intelligens”

Fremtidens finansielle medarbejder skal ikke bare kunne sit økonomiske håndværk. Digitaliseringen er i fuld gang, og den sætter en række nye krav.

It-platform i Middelfart Sparekasse skal frigive tid til kunderne

Uanset om der er tale om et nyt job i den anden ende af landet, barn nummer to eller måske et sommerhus, så kræver mange af livets store beslutninger et besøg i banken.

Hvordan genvinder den finansielle sektor tilliden igen?

/
I kølvandet på finanskrisen kom først den omfatte sag om skatteunddragelse “Panama Papers”, og senest har hvidvask­skandalen og en paneuropæisk sag om udbytteskat igen sået mistillid til den finansielle sektor.

Nye vinde over finanssektoren: Nu kommer fintech-partnerskaberne

/
En underskov af fintech-virksomheder er i gang med at ændre hele finansverdenen til et åbent økosystem af tilbud. It-udvikling gør det muligt, og bankerne opruster voldsomt på den front.

Hvordan ser fremtidens bank ud?

/
Siden netbankens indtog er udvalget af digitale bankprodukter eksploderet, og med de seneste års væld af fintech-virksomheder, der vil udfordre den etablerede branche, er digitaliseringen accellereret yderligere.

Bankdata: ­Kerneopgaven er afgørende for fintech-revolutionen

/
En underskov af fintech-virksomheder er i gang med at ændre hele finansverdenen til et åbent økosystem af tilbud. It-udvikling gør det muligt, og bankerne opruster voldsomt på den front.

Stiller vi de rigtige spørgsmål?

/
Jeg er netop kommet hjem fra verdens største fintech konference – Singapore FinTech Festival. 40.000 mennesker fra mere end 100 lande som i en hel uge diskuterer fremtidens finansielle produkter og services, teknologi og innovation.

Teknologien kan genskabe tilliden mellem banker og kunder

De seneste års skandaler i den finansielle verden udfordrer danskernes tillid til bankerne. Teknologiske løsninger kan genopbygge den finansielle forbindelse gennem bedre brugerflader.

Smart selvbetjening fjerner køen – men den har stadig lang vej til butikken

Nye digitale selvbetjeningsløsninger er på vej fra udlandet, vurderer markedschefen for detailhandel hos Columbus. Men danske butikker mangler stadig et opgør med gamle forretningsmodeller og infrastruktur.