Derfor skal din hjemmeside ikke bare være dit digitale visitkort

Derfor skal din hjemmeside ikke bare være dit digitale visitkort

Uanset om du sælger strømper eller sælger din viden indenfor kost og motion, så bør din hjemmeside aldrig ligne et kedeligt og tomt design, hvor der blot står nogle kedelige salgstekster og en lille kontaktboks. Bortset fra hvis du er et hipster high end modermærke, så kan du tillade dig at have en arrogant og lukket hjemmesidedesign.

Årsagen til, at du ikke bør have et tomt og kedeligt hjemmesidedesign er, at du har en unik mulighed for at fortælle om din historie, præsentere dine unikke fordele og give dine besøgende et indblik i, hvorfor de skal vælge dig. Du kan tage et kig på awwwards og blive inspireret til, hvordan et hjemmesidedesign kunne se ud.

Når du får udarbejdet en ny hjemmeside, skal du tænke på det som en fysisk butik, her skal du bl.a. tænke over, hvilken stemning ønsker jeg at skabe, hvilke farver skal jeg bruge og hvilket udtryk ønsker jeg at kommunikere.

Hvis du f.eks. slår dig på, at du er billigere end konkurrenterne, så kan det være en god ide at fremhæve det via dit design, her kan du bl.a. gøre brug af et lidt mere ”tarveligt” design og fremhæve din discount med gult skrift. Du kan bl.a. tage et kig på rema1000’s hjemmeside og se, hvordan deres tagline bl.a. er ”Discount med holdning”.

En stemningsfuld hjemmeside er også en unik mulighed for at få dine besøgende til at tilmelde dit nyhedsbrev, købe en ny vare eller få dem ned i din fysiske butik.

Hvis du aldrig har arbejdet med webdesign og hjemmesideudvikling, så kan det være en god ide at få nogle dygtige folk på opgaven, der kan udarbejde en professionel hjemmeside til dig.

Hvis du vælger et bureau, så bør du altid tage et kig på deres tidligere cases og tidligere arbejde, hvor du kan se, hvilke typer af tidligere opgaver, som de har arbejdet med. En bonus er hvis de tidligere har arbejdet indenfor din branche.

Hvis du har et lille budget, så kommer du sjældent langt med et webbureau, der kan tage mellem 30.000 – 200.000 for en ny hjemmeside.

Dog kan det næsten altid være sikker på, at den kvalitet du får hos et webbureau, er virkelig topkvalitet. En hjemmeside fra et webbureau sikrer, at hjemmesiden er topmoderne, responsiv og spiller perfekt på mobil.

Før du vælger et bureau, bør du også forhøre dit netværk og samarbejdspartnere, om de kan anbefale et bestemt bureau eller om de har gode erfaringer med bestemte bureauer.

Til slut kan det være en gode ide at vælge et webbureau der også er skarpe på SEO delen, så de også tænker i de baner, når de udarbejder din nye hjemmeside.