• Log ind
    Business Insights
    • Forside
    • Insights
      • Byggeri
      • Detail
      • Digital Vækst
      • Finans
      • Fintech
      • Grøn Vækst
      • Industri
      • Kommune
      • Ledelse
      • Transport & Logistik
      • Sundhedssektor
      • Fintech (UK)
      • Healthtech (UK)
      • Life Science (UK)
    • Partner
    • Om os
    • Søg
    • Menu Menu

    Retail

    • E-handel kræver hurtig og fleksibel levering

      Over 155 mio. pakker fra e-handel skal sendes ­hurtigt og leveres, hvor det er mest bekvemt for kunden. Logistikopgaverne stiller ikke kun krav til netbutikkerne, men i høj grad også til transportører som PostNord, GLS, Bring og DAO365.

    Ny uddannelse skal hjælpe netbutikker med at klare sig bedre

    27. februar 2019
    Fås kun i Aarhus: Helt ny efteruddannelse i e-handel vil gøre små og mellemstore netbutikker til digitale ­frontrunners, og det har branchen brug for, mener Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/15-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:54:442019-03-06 16:10:53Ny uddannelse skal hjælpe netbutikker med at klare sig bedre

    Industrien går til angreb på luft i pakkerne

    27. februar 2019
    Forbrugere, logistikfirmaer og store spillere som Amazon stiller nye krav til emballage i e-handlen. Netbutikker, der omstiller sig nu, kan både forbedre det grønne regnskab, spare omkostninger og blive mere attraktive for kunderne, vurderer DS Smith.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/17-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:13:002019-02-27 07:56:11Industrien går til angreb på luft i pakkerne

    Smart selvbetjening fjerner køen – men den har stadig lang vej til butikken

    27. februar 2019
    Nye digitale selvbetjeningsløsninger er på vej fra udlandet, vurderer markedschefen for detailhandel hos Columbus. Men danske butikker mangler stadig et opgør med gamle forretningsmodeller og infrastruktur.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/07-top.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:19:522019-03-11 11:37:46Smart selvbetjening fjerner køen – men den har stadig lang vej til butikken

    Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

    27. februar 2019
    Forbrugsforeningen skaber stor værdi for medlemmer og partnere med deres alternativ til et betalingskort, der har ­presset gebyrerne helt i bund og holder trit med digitalisering for at imødekomme forbrugernes forventninger og vaner.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/13-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:20:552019-02-27 07:55:59Kampen om loyale kunder vindes med unikt kort

    Vores adfærd har ændret sig: Her er 3 nye krav fra forbrugerne

    27. februar 2019
    Det er blevet sværere for butikkerne at vinde forbrugernes loyalitet, mener salgs- og marketingdirektøren for ­softwarefirmaet Fiftytwo. At genvinde gunsten kræver indsats på især tre områder.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/03-top.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:09:232019-02-27 07:56:24Vores adfærd har ændret sig: Her er 3 nye krav fra forbrugerne

    E-handel version 2.0 – gave eller trussel?

    27. februar 2019
    Med Amazon Prime, trykknapper og gratis returfragt er e-handel ved at revolutionere sig selv. Men det kan blive barskt for både de traditionelle og e-butikkerne, siger eksperter.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/08-top-1.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:40:172019-02-27 07:55:14E-handel version 2.0 – gave eller trussel?

    Ekspert: Sæt jeres data i system

    22. april 2021
    Mindre virksomheder har ofte færre datapunkter og enklere forretningsprocesser, og kan derfor relativt hurtigt komme i gang. Derfor kan de også hurtigt se en forretningsgevinst ved BI. Start-ups og mindre vækstvirksomheder er derfor ofte dem, der i høj grad kan få glæde af få sat deres data i system og bruge disse på tværs af virksomheden.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2021/04/Topbillede-BI-ITB-artikel-udvalgt-billede-til-online-artikler.jpg 652 1100 Ditte https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Ditte2021-04-22 10:46:202021-04-22 12:56:39Ekspert: Sæt jeres data i system

    Sådan kommer I i gang med at bruge jeres data

    22. april 2021
    Det kan virke som en uoverskuelig sag at komme i gang med at bruge Business Intelligence (BI) i virksomheden. Men især for mindre virksomheder, kan det være lettere, end de tror. Og gevinsten kan komme hurtigt.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2021/04/Samay-MIR-udvalgt-billede-til-online-artikler.jpg 652 1100 Ditte https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Ditte2021-04-22 10:25:182021-04-22 10:25:18Sådan kommer I i gang med at bruge jeres data

    Den datadrevne forretningsmodel er et nøgleværktøj til bedre forretning

    21. april 2021
    Data er guld værd. Eller rettere sagt - data kan være guld værd. I et samfund hvor det hele tiden gælder om at være foran konkurrenterne, er den datadrevne forretningsstrategi nemlig et helt essentielt værktøj for virksomhederne. Forudsætningen for succes er imidlertid, at data rent faktisk giver et retvisende billede af virksomhedens aktuelle position på markedet. Hvis ikke risikerer ledelsen ganske enkelt at træffe de forkerte beslutninger.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2021/04/Handelsbillede-udvalgt-billede-til-online-artikler.jpg 652 1100 Ditte https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Ditte2021-04-21 12:11:352021-04-21 12:11:35Den datadrevne forretningsmodel er et nøgleværktøj til bedre forretning

    Viden er penge

    6. april 2021
    Tid er penge og viden er magt. De to velkendte mundhelder fortsat gældende, men i dagens retail-verden er de smeltet sammen, for realiteten er at viden nu er penge. Data er den ny valuta, og den er i høj kurs. Men data udgør først en ægte værdi, når den kan udvindes og skabe indsigt og netop dét hjælper exMon og FortyTwo til at sikre.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2021/03/udvalgt-bilede-online-artikler-5.jpg 652 1100 Ditte https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Ditte2021-04-06 10:30:362021-04-13 14:18:08Viden er penge

    Vigtigere end nogensinde at kunne reagere hurtigt i detailbranchen

    1. december 2020
    Corona-pandemien betyder at den digitale transformation indenfor retail er endnu vigtigere end nogensinde før. Fremtiden er usikker for detailbranchen, det kræver omstillingsparathed, og det kan skyen hjælpe med til.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2020/12/Columbus-_retail-760x450-1.jpg 450 760 Stian Faber https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Stian Faber2020-12-01 14:42:102020-12-02 08:58:07Vigtigere end nogensinde at kunne reagere hurtigt i detailbranchen

    Corona accelererer omsætningen via E-commerce og synliggør industriens enorme, uforløste potentiale

    19. november 2020
    I denne tid, hvor corona fører ændrede forbrugsmønstre med sig, står det mere klart end nogensinde, hvilke virksomheder, der har mindset, lederskab og supply chain til at imødekomme de handlendes ændrede behov, og hvilke virksomheder, der fortsat tænker i ejerskab frem for partnerskab og derfor er på direkte kurs mod at måtte dreje nøglen om, hvis de ikke får sadlet om og giver forbrugerne det, de vil have.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2020/11/Topbillede.jpg 450 760 Stian Faber https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Stian Faber2020-11-19 15:38:282020-12-02 14:09:40Corona accelererer omsætningen via E-commerce og synliggør industriens enorme, uforløste potentiale

    Webinar: Adfærdsændring af mennesker i datadrevne organisationer

    1. september 2020
    I dette webinar vil vi belyse People. Hvordan kan du ændre adfærd hos dine kunder og hos dine medarbejdere på arbejdspladsen, så alle arbejder datadrevet og trives med det, så I ikke risikerer at fejle i morgendagens konkurrence.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2020/09/Video-iamge-hund-promo.jpg 1429 2000 Stian Faber https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg Stian Faber2020-09-01 16:07:352021-04-27 00:21:40Webinar: Adfærdsændring af mennesker i datadrevne organisationer

    Omnichannel – med ­forbrugeren i centrum

    27. februar 2019
    De fysiske butikker står stadig for langt hovedparten af danskernes vareforbrug, men de seneste års vækst i e-handlen har ændret forbrugernes indkøbsmønstre markant og givet dem nye forventninger til detailhandlen.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/04-top.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:51:392019-02-27 07:55:48Omnichannel – med ­forbrugeren i centrum

    2018 blev nyt rekordår for e-handel – og det fortsætter

    27. februar 2019
    De danske forbrugere havde travlt på nettet i 2018. Hele 197 millioner gange puttede de varer i de digitale kurve. De mange køb fik det samlede danske online-forbrug til at lande på 129,3 mia. kr.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/02-top.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:48:542019-02-27 07:54:192018 blev nyt rekordår for e-handel – og det fortsætter

    Et spørgsmål om overlevelse

    27. februar 2019
    Det danske detailmarked står i en brydningstid. Danske forbrugere handler i højere grad online og den daglige ­handel rykker mod større byer og shopping centre samtidig med at flere kæder må lukke butikker eller dreje nøglen helt om.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/11-top-1.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:31:012019-02-27 07:54:29Et spørgsmål om overlevelse

    Detailhandlen ­­indstiller sig på forbrugernes­ digitale vaner

    27. februar 2019
    Den fysiske butik er presset fra e-handlen. Man behøver blot at kaste et blik rundt på de tomme butikslokaler i mange byer, for at konstatere, at handelsmønstrene er ved at ændre sig.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/10-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:28:512019-02-27 12:37:41Detailhandlen ­­indstiller sig på forbrugernes­ digitale vaner

    e-Boks går til kamp mod manglende betalinger

    27. februar 2019
    Det kan ikke undgås, at nogle kunder ikke betaler deres faktura til tiden. Det kan skade virksomhedernes likviditet og forholdet til kunderne. En ny service fra e-Boks skal gøre det nemmere for forbrugerne at betale deres faktura.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/19-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:26:092019-02-27 07:54:46e-Boks går til kamp mod manglende betalinger

    Betalingerne bliver digitale og mobile

    27. februar 2019
    Mobilen har massiv fremgang i e-handlen, og det smitter af på valg af betalingsløsninger, hvor MobilePay for alvor fik fremgang i 2018. Mobilen bruges også i den fysiske detailhandel, så alt peger på, at vores betalingskort fremover ikke er af plastic, men er en stump software i din smartphone.
    Læs mere
    https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2019/02/18-top-3.jpg 450 750 kristofferlohse76 https://www.businessinsights.dk/wp-content/uploads/2018/10/Logo_Businessinsights_2.jpg kristofferlohse762019-02-27 06:20:512019-02-27 13:08:33Betalingerne bliver digitale og mobile
    27. februar 2019

    Tilliden til e-handel er i top i Danmark

    27. februar 2019

    Fætter BR post mortem: Hvilken rolle skal de fysiske butikker spille i fremtiden?

    27. februar 2019

    Alt kan sælges på globale online ­markedspladser, men kun 10 pct. gør det

    27. februar 2019

    E-handel kræver hurtig og fleksibel levering

    6. december 2018

    Nu kommer salgspligten for e-handlen. Er din virksomhed klar?

    6. december 2018

    Store konsekvenser ved ­forkert valg af betalingssystem

    6. december 2018

    Betal med dig selv – det er fremtiden!

    6. december 2018

    I fremtiden smelter e-handel og fysisk handel sammen

    6. december 2018

    International e-handel sætter pres på eksisterende regler

    6. december 2018

    Amazon favoriserer virksomheder med egne mærker

    6. december 2018

    Butikker glemmer motorrummet, når de polerer den digitale facade

    5. december 2018

    Amazon kommer – engang

    5. december 2018

    Danskerne e-handler globalt

    5. december 2018

    ”Det er nu du skal sætte din pløk i fremtiden”

    27. februar 2018

    Smart selvbetjening fjerner køen – men den har stadig lang vej til butikken

    • Smart selvbetjening fjerner køen – men den har stadig lang vej til butikken
      In Retail
    • Teknologien kan genskabe tilliden mellem banker og kunder
      In Finans
    • Stiller vi de rigtige spørgsmål?
      In Finans
    • Bankdata: ­Kerneopgaven er afgørende for fintech-revolutionen
      In Finans
    • Hvordan ser fremtidens bank ud?
      In Finans
    • Nye vinde over finanssektoren: Nu kommer fintech-partnerskaberne
      In Finans
    • Hvordan genvinder den finansielle sektor tilliden igen?
      In Finans
    • It-platform i Middelfart Sparekasse skal frigive tid til kunderne
      In Finans
    • “Fremtiden handler lige så meget om empati, som om kunstig intelligens”
      In Finans
    • Kundetillid skal sikres ­gennem risikoberedskab
      In Finans
    • Nu sættes ­innovationen i den finansielle sektor også fri i praksis
      In Finans
    • Cybertruslen mod den finansielle sektor er større end nogensinde før
      In Finans
    • Design alene skaber ikke tillid: Det handler om brugeroplevelsen
      In Finans
    • Digitale oplevelser skal hjælpe bankerne med at nå deres kunder
      In Finans
    • Bedre kundekendskab sikrer den glatte betalingsoplevelse
      In Finans

    Interesting links

    Here are some interesting links for you! Enjoy your stay :)
    Scroll to top